Search for content, post, videos

7 reguli de aur pentru a manca mai putin ca sa slabesti, fara sa te infometezi!

Nu doar preparatele alimentare mancate ne impiedica sa slabim, ci si felul in care mancam. Daca indreptam greselile in modul de a manca, putem sa slabim fara restrictii alimentare severe!

 

Ai observat ca atunci cand iei masa in oras cu cineva, tinzi sa te saturi mai repede decat atunci cand mananci singur acasa, la televizor, sau cand iei pranzul la birou? Ritmul in care mancam influenteaza si cantitatea de mancare pe care o introducem in corp.

 

Rapiditarea, dar si modul si locul in care mancam ne pot ingrasa. De altfel, acestea sunt unele dintre principalele greseli comise de multi dintre noi in stilul alimentar.

 

Iata 7 reguli de aur care ar trebui sa guverneze obiceiurile alimentare ale celor care vor sa slabeasca fara restrictii majore!

 

Mananca in compania cuiva!

 

Indiferent ca esti acasa, la serviciu sau prin oras, fa tot posibilul ca la masa sa fii insotit, sa nu mananci singur. De ce? Oamenii mananca mai lent atunci cand nu iau masa singuri. Creierului uman ii ia 20 de minute ca sa genereze senzatia de satietate. Daca mananci repede, cu imbucaturi mari si mestecand rapid, atunci in aceste 20 de minute vei manca mai mult decat daca iei imbucaturi mici si mesteci lent si indelungat fiecare imbucatura. Totodata, atunci cand suntem acompaniati la masa, nu doar ca facem conversatie, dar suntem si mai atenti la modul in care mancam. Mai exact, nu mananci ca haplea pentru ca nu vrei sa oferi o impresie gresita aceluia care te insoteste. Luand masa impreuna cu cineva vei reusi sa mananci mai putin fara efort, asadar, vei introduce mai putine calorii in organism. Mai putine calorii inseamna mai multe sanse de slabit.

 

Alege portii mici

 

Conteaza si cantitatea de mancare pe care o mananci la o masa. Majoritatea mananca de regula mai mult decat au nevoie. Fa un experiment! Pune-ti in farfurie mai putina mancare. In loc de patru chiftele, pune-ti doar doua, in loc de trei polonice de ciorba, pune-ti doua, in loc sa-ti umpli farfuria cu piure, pune-ti doar doua-trei linguri in fata. Mestecand lent si pe indelete, te vei simti satul si cu o portie mai mica. Atunci cand comanzi mancare, alege portia mica, chiar daca intre cea mica si cea medie sau mare nu este o diferenta foarte mare de pret.

 

Asaza-te intotdeauna la masa

 

Nu manca in picioare, plimbandu-te ici colo, facand altceva intre timp. Nu manca nici in fata televizorului si nici in fata calculatorului. Asaza-te intotdeauna la masa cand iei micul dejun, pranzul sau cina. In momentul in care faci si altceva cand mananci, creierul tau nu se poate concentra asupra masticatiei si a cantitatii de mancare pe care o ingerezi, motiv pentru care iti semnaleaza cu intarziere ca ai consumat destul. Din acest motiv mananci mai mult cand faci si altceva in timpul mesei. Cea mai buna metoda pentru a evita acest lucru este sa iei micul dejun, pranzul sau cina stand la masa.

 

Mesteca pe indelete

 

Preparatele de la micul dejun si felurile doi necesita mai multa mestecare. Nu inghiti repede imbucatura. Ca sa te inveti sa mesteci pe indelete imbucatura, numara. Incearca sa mesteci fiecare imbucatura de cel putin 30 de ori. Cu cat mesteci mai temeinic, cu atat creierul tau va semnala mai repede faptul ca esti satul. Totodata, iti ajuti si digestia. Mancare nu-ti va mai pica greu.

 

Lasa jos lingura, furculita si/sau cutitul intre imbucaturi

 

Nu tine ustensilele de mancat in mana, in timpul mesei. Foloseste-le atat cat sa introduci mancare in gura si apoi lasa-le in farfurie. Acest truc te va ajuta sa mananci mai lent si mai putin.

 

Evita caloriile din lichide

 

Prea putini dintre noi ne dam seama cate calorii inutile pentru sanatate, care ingrasa, introducem in organism din produsele lichide. Acestea satura mai greu si tindem sa mancam o cantitate mai mare decat daca am opta pentru mancare solida. Exceptand ciorbele si supele usoare, fara grasimi, preparate in casa (nu la plic), celelalte produse alimentare lichide ar trebui excluse din regimul alimentar sau inlocuite cu varianta solida. Un exemplu sanatos, dar inselator in materie de calorii este sucul de portocale. In loc sa bei un suc de portocale facut in casa din 3 bucati, mai bine mananci o singura portocala in starea ei de baza. Te satura mai mult si introduci mai putine calorii in organism. Atentie si la bauturile alcoolile si la orice fel de sucuri, chiar si la cele dietetice. Tot ce este dulce, procesat industrial sau light contine substante artificiale care favorizeaza ingrasarea. Exclude-le din dieta.

 

Bea apa intre mese si in timpul mesei

 

Cu cat bei mai multa apa, cu atat iti cureti mai bine organismul, te hidratezi si-ti cresti sansele de a slabi. Pentru a eficientiza apa in procesul de slabit, pune in practica acest truc. Bea apa in timpul mesei. Ia guri mici si dese. In felul acesta, invariabil vei manca mai lent, iar pana la semnalul creierul ca esti satul vei fi ingerat o cantitate mai mica de mancare decat daca nu ai fi baut apa intre imbucaturi.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *