Search for content, post, videos

6 feluri de a face o pizza care nu ingrasa

Exista felurite pizze pentru felurite gusturi, unele mai “light”, altele care abunda in grasimi si carbohidrati. Exista, insa, feluri de pizza care chiar nu-ti pun silueta in pericol!

 

Pizza nu este un produs tip junk-food, ba chiar poate fi un preparat sanatos, in functie de cum este preparata.

 

Cu multe legume si verdeturi

 

Daca esti in oras, comanda o pizza cu multe legume si verdeturi. Ai fi surprinsa cat de gustoasa poate fi o pizza vegetariana bine facuta! Daca vrei sa o prepari in casa, renunta la adaosul de carnati, cascaval si bacon, umpland-o cu rosii, cu ardei, cu broccoli si alte legume, bogate in vitaminele A si C si in multe fibre, dar sarace in calorii.

 

Opteaza pentru aluat subtire

 

Evita sa mananci pizza cu aluat gros si pufos sau cea care are aluatul cu umplutura. Doar aluatul dintr-o felie de pizza poate avea 300 de calorii. Comanda sau prepara acasa aluat subtire si crocand. De fapt, aceea este pizza adevarata a italienilor. In felul acesta, o felie va avea mai putin cu pana la 100 de calorii decat o felie de pizza cu aluat normal sau pufos.

 

Alege branza mozzarella

 

Orice ar fi, nu opta pentru cascaval, cu atat mai putin ca extratoping. Cea mai usoara branza care se intinde, totusi, pe pizza, la temperaturi ridicate este mozzzarella. Este mai usoara, are mai putine calorii si mai putine grasimi decat orice alt tip de branza care poate fi pus pe pizza. Cel mai indicat este sa folosesti mozzarella proaspata, caci are si o cantitate mai mica de sodiu decat cea procesata, perfect compacta.

 

Absoarbe uleiul cu un servetel

 

Daca ai vazut vreodata pe cineva ca-si tamponeaza mancarea cu un servetel pentru a lua excesul de grasime sau ulei si te-ai intrebat daca functioneaza, ei bine, sa stii ca metoda are succes. Absoarbe uleiul sau grasimea de pe pizza cu un servetel si astfel poti “taia” in cel putin 50 de calorii de pe felie. Daca esti in public si ti-e jena, atunci poti recurge la o metoda mai subtila. Inclina felia pana incepe sa curga uleiul. Unele pizza sunt facute cu ulei, altele nu. Fiind la cuptor, ele nu ar trebui sa contina ulei, caci, de regula, produsele de pe ea isi lasa oricum grasime.

 

Incearca aluatul din faina integrala

 

Unele restaurante si fast-food au deja in meniu pizze facut din aluat din faina integrala. Daca ti-e greu sa gasesti un local unde servesc astfel de pizza, o poti face tu in casa, caci faine din cereale integrale se gaseste aproape prin toate supermarketurile.

 

Nu manca prea tarziu in noapte

 

De regula, pizza este genul de preparat culinar care se mananca seara, uneori chiar tarziu in noapte, dupa mai multe pahare consumate, cand te paleste foamea, dar si a doua zi dimineata, daca au ramas felii din pizza comandata cu o zi inante. Poti manca pizza si la ora 10.00 seara atata timp cat stii sigur ca nu te culci inainte de ora 01.00. Asigura-te ca lasi sa treaca, intotdeauna, doua-trei ore intre ultima masa, fie ea si pizza, si momentul in care te bagi la culcare.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *