Search for content, post, videos

5 alimente care te vitaminizeaza

Combate cu usurinta si, in acelasi timp, pregateste-ti corpul pentru provocarile temperaturilor scazute. Iata cinci alimente de nelipsit din planul de energizare si de intarire a organismului in perioada rece!

1. Sfecla rosie – inclusa in dieta de toamna, aceasta radacinoasa ne reda tonusul fizic si mental si ne reenergizeaza. 100 g de sfecla rosie aduc 150% din necesarul zilnic de vitamina A, 40% din doza zilnica recomandata de vitamina C si 28% din aportul necesar de acid folic (vitamina B 9).

2. Castanele – incepand de la sfarsitul lunii septembrie, poti beneficia si de complexul nutritional din aceste fructe. Ele detin depozite valoroase de vitaminele E si B6, dar si acid linoleic, cu rol in reducerea nivelului colesterolului si, implicit, a riscului de boli de inima.

3. Semintele de dovleac – adauga-le in salata sau consuma-le crude pentru a spori nivelul de zinc din organism. Acest mineral este un aliat important al imunitatii in acest sezon. Un studiu recent a dovedit ca moleculele de zinc din celulele corpului „intoxica" agentii patogeni, favorizand distrugerea lor de catre celulele imunitare.

4. Vinetele – alaturi de painea integrala, de orez, de cartofi si de salata verde, vinetele sunt surse de triptofan, un aminoacid care stimuleaza eliberarea serotoninei in corp, care ne confera buna dispozitie. Asadar, tulburarea depresiva sezoniera poate fi combatuta si prin consumul de vinete coapte.

5. Prazul – contine vitamine din complexul B, vitamina C, dar si fier, mangan, calciu si magneziu. Siliciul din compozitie combate oboseala si tulburarile de somn care apar frecvent la inceput de toamna.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *