Diete

13 reguli de aur pentru a obtine silueta perfecta in 2014

fitwoman1

Poate ai acumulat cateva kilograme de sarbatori, poate le aveai de dinainte. Acum nu mai conteaza, caci anul se incheie cu silueta pe care o ai si nu mai poti face schimbari majore. Insa isi poti propune ca, in 2014, sa ajungi la greutatea corporala ideala, sa obtii silueta perfecta dupa care tanjesti. Cum? Pas cu pas, regula cu regula.

 

In acest sens, iata 14 reguli de aur care te pot ajuta sa obtii silueta la care vizezi! Sunt reguli simple, care – respectate – nu doar ca iti sporesc sansele de a ajunge la greutatea corporala ideala, dar contribuie si la construirea si mentinerea unei sanatati de fier.

 

1. Concentreaza-te pe rezultatul dorit!

 

Inainte de orice – o cura de slabire, un examen important, o provocare – trebuie sa te inarmezi cu atitudinea potrivita. Acesta este primul pas! Daca pornesti la drum cu gandul “Vai! Dar eu nu o sa fiu in stare sa fac asta zilnic” sau “N-am timp sa iau si micul dejun dimineata. Sunt mereu pe fuga!” sau te lasi napadita de negativism – “Eu nu voi arata niciodata asa” – atunci iti poti lua gandul de la silueta dorita. Indiferent cand de anevoios pare drumul la inceput, odata facuti primii pasi, acesta devine mai usor de parcurs. Vizualizeaza-te cu silueta dorita, gandeste-te ce vei putea purta atunci cand vei da jos kilogramele in plus, imagineaza-ti toate lucrurile bune care vor deriva din faptul ca ti-ai intrat in forma. Dar nu-ti stabili obiective greu de atins sau “nesanatoase”. Adica nu-ti propune sa slabesti 10 kilograme in trei saptamani. Stabileste-ti teluri tangibile. In materie de slabit, ideal este sa dai jos aproximativ un kilogram pe saptamana, pentru ca sanatatea sa nu-ti fie afectata si pentru a nu risca sa te ingrasi la loc ulterior.

 

2. Sportul nu este negociabil

 

Miscarea, exercitiile fizice, sportul in general trebuie sa fie ca spalatul pe dinti. Obligatoriu! Nimeni nu spune ca trebuie sa faci sport de doua-trei ori pe zi, dar cel putin o data este obligatoriu. Nu-ti gasi scuze de tipul “Sunt prea obosita”, “N-am timp”, “N-am unde” sau “N-am bani”. Sunt doar pretexte pe care le folosesti pentru a lancezi in canapea, cu telecomanda in brate si tesutul adipos pe solduri si pe burtica. Nu este nevoie sa faci zilnic o ora si ceva de exercitii fizice sau pierzi cate doua ore si jumatate la sala si pe drum catre sala si inapoi. Poti face exercitii si acasa – in dormitor, in sufragerie, pe hol. Sunt programe de exercitii pe diferite grupe de muschi, de 10, 15 sau 30 de minute pe care le poti face odata ce le rulezi pe calculator/laptop. Iata un exemplu de program pentru abdomen, pulpe si fese!

 

3. Nu adopta solutii draconice

 

Fie ca este vorba de un regim alimentar, fie ca este un program de fitness, incepe treptat. Nu renunta brusc la tot ceea ce esti obisnuita sa mananci si nu te apuca sa faci serii de cate 40 de abdomene daca nu te-ai mai antrenat. Pentru inceput, nu conteaza cate repetitii faci. Poti incepe sa faci zilnic trei serii de cate 10 abdomene. Este perfect in regula. Faci cat poate corpul tau. Cand nu vei mai obosi la 10 abdomene, vei creste numarul repetitiilor. La fel si cu regimul alimentar. Nu exclude toate produsele despre care tu stii ca ingrasa. Spre exemplu painea. Nu o exclude din alimentatie. Mananca zilnic trei-patru sau chiar cinci felii de paine integrala. Ajuta la digestie, la tranzitul intestinal si te ajuta si psihic, caci daca esti obisnuita sa mananci la fiecare masa paine, te-ar demoraliza doar gandul ca nu ai voie sa mananci deloc. Asadar, pas cu pas, treptat!

 

4. Nu te refuza la un singur fel de miscare

 

Odata ce ai inceput sa faci putina miscare in casa, cu siguranta ti se va deschide apetitul de mai mult. Pe langa faptul ca-ti va veni, in mod natural, sa cresti dificultatea exercitiilor, vei dori sa le si diversifici. Din acest motiv, nu rata nicio ocazie in care poti face miscare. Poate o prietena vrea sa iasa la alergat in parc. Iesi cu ea! Poate ai parte de o iesire la ping pong cu prietenii sau poate te oferi sa plimbi cainele unei rude, cat timp este aceasta plecata. Nu da inapoi de la niciun fel de miscare. Mai mult, incearca sa-ti gasesti mereu cate un partener de sport cu care fie iesi la alergat in parc, fie la ping pong, fie la zumba.

 

5. Tine minte ca nu exista dieta potrivita pentru toti

 

Niciun corp nu este identic cu altul si niciun organism nu functioneaza la fel la altul. Fiecare are particularitatile sale. Din acest motiv, nu exista nicio dieta care sa fie potrivita pentru toata lumea. Tocmai de aceea exista de la dieta vegetariana, raw pana la Atkins. Poate nu esti o mare fana a carnurilor, din acest motiv dieta Dukan (pe baza de carne) nu este potrivita pentru tine. Sau poate dimpotriva! Nu te simti bine daca trece o zi fara sa fi mancat macar o bucatica de carne. Gandeste-te la preferintele tale culinare inainte sa-ti stabilesti un regim alimentar. Nu te angaja sa urmezi unul predefinit. Concepeti-l astfel incat sa cuprinda toti nutrientii (carbohidrati, proteine si lipide) in proportii adecvate, provenind din produse alimentare care iti plac.

 

6. Mananca mai multe proteine

 

In general, alimentatia unui om, in zilele noastre, este deficitara in proteina. De regula, introducem in organism mai multi carbohidrati decat trebuie. Desi la un regim alimentar normal, pentru un om cu greutate corporala normala, carbohidratii trebuie sa ofere 60% din necesarul caloric zilnic, adesea noi depasim aceasta limita. In schimb, nu introducem in corp suficiente proteine. Cea mai cunoscuta sursa de proteine este carnea. Dar carnurile alese trebuie sa fie mai slabe, pui, curcan, peste si eventual vita. Cu porcul… mai usor! Insa nu doar carnea ne poate asigura aportul proteic necesar in alimentatie. Putem opta si pentru soia, pentru branza tofu, pentru nuci si seminte, pentru fasole, pentru linte, dar si pentru fructele de avocado. Toate acestea sunt surse vegetale de proteine pe care le putem introduce in alimentatie, daca nu putem manca zilnic carne.

 

7. Portii mai mici, dar mese mai dese

 

Unul dintre secretele unei siluete de vis este ritmul si frecventa cu care mananci. Si acestea conteaza, nu doar cantitatea si calitatea alimentelor. Pentru a manca, per total, mai putin, in fiecare zi, trebuie sa mananci mai des, iar portiile de mancare sa fie mai mici. Ideal este sa ai trei mese principale (micul dejun, pranzul si cina) si doua gustari (intre mese). Daca vrei sa slabesti, atunci micul dejun si pranzul trebuie sa fie mesele tale principale, iar celelelate trei sa fie gustari. Intre momentele in care mananci nu lasa sa treaca mai mult de 3-4 ore. Daca oferi organismului, o data la cel mult patru ore, ceva de digerat, ii mentii si metabolismul in miscare, motiv pentru care accelereaza arderile. Mesele trebuie sa fie, insa, mici. Daca la micul dejun iti permiti sa mananci o felie de branza cu doua oua fierte si doua felii de paine neagra, dupa 3-4 ore poti consuma 50 de grame de migdale, nuci sau alune de padure (nu mai mult de 50 de grame, cam cat poti tine in pumn). Ulterior, dupa alte 3-4 ore, ia pranzul cu un peste la cuptor/pui la gratar si salata (fara sosuri – doar ulei de masline si otet) din belsug. Ulterior, mai poti lua doua gustari – poate un mar, un iaurt.

 

8. Nu renunta la mancarurile “pacatoase”

 

Iti plac cartofii prajiti cu branza? Nu-ti exclude total din alimentatie, caci cu siguranta vei da iama in ei la un moment dat. Permite-ti o data pe saptamana sa mananci 150 de grame de cartofi cu branza rasa pe deasupra, de preferinta in prima parte a zilei, nu mai tarziu de ora 16.00. Ulterior, mananca doar iaurt si fructe. Nu-ti vei da peste cap regimul si nici nu te vei ingrasa. Nu trebuie sa-ti rapesti acea placere emotionala pe care ti-o ofera o mancare preferata, dar “pacatoasa”, atata timp cat consumi o portie mica.

 

9. Vizualizeaza unde vrei sa ajungi

 

Imagineaza-ti trupul de vis pe care ti-l doresti, vizualizeaza-l cu amanunte: cum vrei sa arate abdomenul, fesele, bratele, pulpele, chipul. Cu cat ai o imagine mai clara asupra a ceea ce vrei sa obtii, cu atat iti este mai usor sa parcurgi drumul catre atingerea acelui tel. Este o chestiune psihologica ce s-a dovedit ca functioneaza!

 

10. Bucura-te de oua

 

Ouale contin proteine si colina, un nutrient parte din familia vitaminelor B cu rol esential in mentinerea si regenerarea celulara, in sustinerea functionalitatii metabolismului si a activitatii creierului. Mai mult, ouale merg de minune cu legumele, motiv pentru care pot constitui un mic dejun si chiar si un pranz copios si sanatos. Asadar, asigura-te ca alimentatia ta contine si oua.

 

11. Alege “verde”

 

Imagineaza-ti cum arata, din punct de vedere cromatic, alimentatia ta. Nuantele de rosu predomina? Atunci mananci cam prea multa carne. Sau poate predomina nuante de bej deschis, bej inchis? Atunci alimentatia ta abunda in produse fainoase. Niciuna dintre cele doua nu este sanatoasa. Un regim alimentar sanatos si echilibrat trebuie sa fie cat mai verde, adica sa contina cat mai multe legume, dar si fructe.

 

12. Mananca ciocolata neagra

 

Mananca o bucata mica (patratel) de ciocolata neagra pe zi. Aceasta nu doar ca-ti mentine inima sanatoasa, dar iti revitalizeaza si starea de spirit. Pana una alta, indiferent cat de sanatos este regimul alimentar, tot te lipseste de unele “placeri culinare pacatoase”, fapt care poate duce chiar si la deprimare. Combate riscul mancand un patratel de ciocolata neagra pe zi.

 

13. Inchide-ti bucatarie dupa ora 19.00

 

Daca te numeri printre cei multi care au un program zilnic clasic, asadar muncesc ziua, iar noaptea este pentru somn, atunci fa tot posibilul sa mananci pana in ora 7 seara. Dupa aceasta ora, considera bucataria inchisa. Regula nu este insa inflexibila, ci poate fi adaptata in functie de ora de culcare. Daca obisnuiesti sa te culci la ora 12.00, atunci “inchide” bucataria la ora 8 seara, iar daca esti pasare de noapte si nu adormi niciodata mai devreme de ora 02.00, atunci pot manca pana in ora 10 seara. Oricum ar fi, asigura-te ca intre ora ta de culcare si ultima masa trec patru ore. Daca trec mai multe, atunci se prea poate sa te ia foamea. Daca nu poti adormi cu stomacul gol, poti lua o gustare usoara, cum ar fi un iaurt de cel mult 150 de grame cu o lingura de cereale integrale.

 

Facebook Comments

Adauga un comentariu