Search for content, post, videos

10 motive pentru care NU slabesti! Cum isi sabotezi singura dieta

Consideri ca mananci echilibrat, sanatos si faci si suficient efort fizic, dar cantarul tau nu vrea sub nicio forma sa indice mai putine kilograme? Se prea poate sa-ti sabotezi singura dieta fara sa-ti dai seama!

 

Femeile, dar si barbatii deopotriva au adesea senzatia, in timpul regimurilor alimentare de slabit, ca depun eforturi mari pentru a da jos kilogramele in plus si ca respecta indeaproape conditiile dietei. Ei bine, multi dintre cei care tin cure de slabire calca stramb fara sa-si dea seama, mai ales atunci cand nu urmeaza o dieta prestabilita, ci incearca, pur si simplu, sa manance mai sanatos si sa diminueze cantitatea de alimente consumate pe zi.

 

1. Te servesc cu polonicul

 

Se stie ca atunci cand mananci din oala de mancare ai tendinta de a consuma mai mult, pentru ca nu-ti dai seama, vizual, cat ai consumat de fapt. Din acest motiv este recomandat ca fiecare portie de mancare sa fie pusa in farfuria ei. Dar nu cu polonicul sau cu o lingura mare, ci cu clestele de masa din randul tacamurilor, daca mancarea este solida. Motivul? Mai multe studii au aratat ca persoanele care-si pun paste, spre exemplu, sau mancaruri facute la cuptor in farfurie folosind clestele au un aport caloric zilnic cu 30% mai mic decat cei care se servesc cu ustensilele ce permit cuprinderea unei cantitati mai mari de mancare.

 

2. Consumi alcool

 

Orice fel de alcool, de la bere la whisky si la vin, contine calorii goale, care nu fac altceva decat sa se depuna. Unele persoane care incearca sa-si limiteze aportul caloric pe zi cu scopul de a slabi nu-si dau seama ca alcoolul consumat le strica toata treaba. Ti-e sete? Bea apa. Iesi in oras? Bea cel mult un pahar de vin, iar restul apa, daca vrei ca eforturile tale de a slabi sa dea roade.

 

3. Mananci iaurt cu fructe

 

Stii ca iaurtul este recomandat in curele de slabire, avand relativ putine calorii. Ei bine, iaurtul cu adevarat bun la slabit este cel natural, simplu, de preferinta grecesc, pentru ca are un continut mai mare de proteine decat cel clasic. Insa multe persoane care isi creeaza propriul regim alimentar pentru a slabi nu tin cont de acest lucru si mananca iaurt cu tot felul de arome, mai ales cu fructe. Toate iaurturile contin o anumita cantitate de indulcitori, dar cele cu fructe sau alte arome abunda in indulcitori artificiali. Mai mult, nu ofera satietatea, in comparatie cu un iaurt grecesc, motiv pentru care te determina sa mai mananci ceva la scurt timp pentru ca se instaleaza rapid senzatia de foame.

 

4. Mananci in oras

 

Mesele luate in oras sunt problematice atunci cand tii cura de slabire. Chiar daca nu te avanti la pizza sau la cartofi prajiti cu friptura, multe preparate servite la restaurant contin mai mult decat ai avea tu nevoie in regimul tau de slabit. Iar principalul “prieten fals” este salata, preparatele de restaurant continand adesea sosuri, nu intotdeauna preparate natural, de catre bucatar, care abunda in calorii, in grasimi si in sare. Mai mult, cand iesi in oras, esti tentata sa-ti iei o portie normala sau chiar mare, pentru ca, adesea, diferenta de pret intre o portie mica si una normala este infima. Ca sa nu mai vorbim ca ajungi sa iei masa cand deja esti lihnita de foame, motiv pentru care nu poti rezista sa nu-ti iei o portie mai mare. Indiferent cat de foame iti este si indiferent de ratiunile financiare, daca vrei sa slabesti, comanda-ti intotdeauna portii mici, iar in alegerea mancarurilor sa tii cont de simplitate. Cu cat are mai putine produse, cu atat esti mai sigur ca stii ce mananci. Plus ca uneori nu strica sa intrebi chelnerul.

 

5. Exagerezi la micul dejun

 

Prima masa a zilei este cea mai importanta, aportul caloric fiind, de regula, consumat pe parcursul zilei. Asta nu inseamna, insa, ca poti consuma si o omleta, si o briosa, si un suc de portocale, si doua felii de paine cu pate, si un bol de cereale cu lapte. Nu exagera cu micul dejun. Mai mult, nu manca “porcarii” la micul dejun. Poti consuma omleta simpla sau cereale integrale cu iaurt sau doua felii de paine prajita cu putina branza, un ceai sau o cafea, de preferinta, neindulcite. Iar cuvantul cheie este “sau”, nu “si”.

 

6. Te rasfeti mai des decat iti dai seama

 

Chiar daca esti la regim, trebuie sa-ti permiti, din cand in cand, sa-ti faci o pofta alimentara. Dar atentie! Nu trebuie sa-ti faci pofta alimentara o data pe zi sau o data la doua zile, ci o singura data pe saptamana, pentru ca altfel iti sabotezi de una singura regimul. Alege o zi din saptamana, un moment anume si atunci sa savurezi felia aia de pizza (o felie, nu o pizza), briosa aia cu ciocolata sau cafeaua cu lapte, frisca, crema de ciocolata si scortisoara presarata peste.

 

7. Bei sucuri dietetice

 

Speri sa reduci aportul caloric inlocuind sucurile clasice cu cele dietetice? Nu obtii absolut niciun avantaj. Atata timp cat este dulce, contine indulcitori artificiali, chiar daca pe eticheta spune ca are “zero calorii”. Daca vrei sa slabesti, bea apa din belsug, ceai sau/si cafea neindulcite (de preferinta).

 

8. Te infometezi

 

Infometarea nu este o cale buna pentru a slabi. Dimpotriva. Chiar daca dai jos cateva kilograme, ele se vor pune la loc. Mai mult, iti incetinesti metabolism, motiv pentru care arderile calorice vor fi mai lente. Scopul intr-un regim alimentar de slabit este sa-ti accelerezi metabolismul atat prin exercitii fizice, cat si prin a lua mese mici cantitativ si regulate, la 3-4 ore distanta, pentru a-ti mentine metabolismul, deci si arderile in priza toata ziua.

 

9. Te culci foarte tarziu

 

Mai multe studii au aratat ca persoanele care se culca tarziu in noapte au un aport caloric mai mare decat cele care se baga la somn mai devreme. Mai mult, cu cat dormi mai putin, cu atat organismul tau se va simti mai obosit si va cere “combustibil”, asadar hrana, pentru a se mentine in functiune, dar “hrana” se va depune, caci alegerile alimentare facute pe fond de oboseala sunt, mai mereu, nesanatoase. Asadar, daca vrei sa-ti sporesti sansele de slabi, baga-te la somn cat mai devreme. Daca programul iti permite, nu te culca mai tarziu de ora 10 seara.

 

10. Consideri ca exercitiile fizice iti “permit” sa-ti faci unele pofte

 

Doar pentru faci sport nu inseamna ca ai voie sa te avanti la cornul cu ciocolata de care ti-e pofta. Din pacate, mai multe studii au aratat ca persoanele care fac sport au impresia ca pot manca mai mult decat normal, pentru ca ard mai multe calorii. Ei bine, daca scopul tau este sa-ti cresti masa musculara, atunci fa bodybuilding si creste-ti aportul proteic pe zi. Dar daca vrei sa slabesti, trebuie sa reduci cantitatea de mancare ingerata pe zi, caci altfel nu vei reusi sa slabesti. Cel mult, iti intaresti musculatura care, din pacate, tot sub acel strat de grasime va ramane ascunsa.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *