Timp liber

Ce sa faci ca sa ai succes in cariera

cariera1

Sa ajungi mereu la timp si sa fi o muncitore desavarsita nu vor fi niciodata suficiente. Pentru a reusi cu adevarat in cariera ai nevoie si de alte abilitati.

Iata cateva noi reguli pe care daca le vei respecta cu sfintenie te vei asigura si de reusita pe plan profesional.

1. Nu iti fie frica sa enervezi oamenii

Sentimentele nu-si au locul in afaceri si nici la birou. Atunci cand seful te critica pentru o anumita intarziere in predarea unui proiect, nu te teme sa ii spui adevarul in cazul in care nu esti tu cea vinovata.

O colega a ratat „deadline”-ul? Explica-i sefului cum stau treburile. Si daca iti va purta colega pica, nu are decat sa o faca. Adevarul e ca nu si-a facut treaba, iar tu nu trebuie sa raspunzi pentru greselile celorlalti. Fii productiva si mereu onesta si vei avansa atunci cand se va ivi o oportunitate.

2. Evalueaza-ti propriile realizari si abia apoi cere o marire de salariu

Discutia cu seful despre o eventuala marire de salar nu e niciodata cea mai usoara si nici cea mai oportuna. In majoritatea cazurilor vei fi refuzata. Pentru a te asigura insa ca nu este asa, fa o lista cu toate realizarile tale din cadrul firmei, cu indatoririle duse la bun sfarsit si prezint-o sefului inainte de a purta discutia despre bani.

Demonstreaza-i ca meriti acei bani, ca esti indispensabila, si nu vei mai fi refuzata. In fine, daca nu reusesti nici asa sa atragi atentia, foloseste datele respective pentru a-ti completa CV-ul si fii pregatita pentru a incerca un alt job atunci cand apare o oportunitate.

3. Tine-ti prietenii aproape… si colegii la serviciu

Ai o multime de colegi. Legi inevitabil relatii de munca cu ei, poate si de amicitie. Tine minte insa un lucru esential: ei nu iti sunt si nici nu iti vor fi decat in cazuri exceptionale, prieteni. Renunta la barfele inutile despre sefi sau alti colegi, la cafelele sau iesirile de la dejun sau cina.

Fa un experiment de o saptamana si evalueaza la final cat de multe lucruri ai reusit sa rezolvi in plus fata de perioada anterioara. Partea cea mai buna? Vei avea mai mult timp pe care sa-l dedici adevaratilor prieteni care te vor ajuta sa iesi din atmosfera de la birou si sa te relaxezi.

4. Aminteste-ti ca afacerile sunt afaceri, nimic nu e personal

Colega ta a fost aleasa sa conduca un proiect mai important iar tu esti doar ajutorul? Nu e nimic. Fiecare zi inseamna un nou inceput iar daca vrei sa reusesti lasa resentimentele la o parte.

Incearca sa evaluezi motivele pentru care nu ai fost tu aleasa, fa-ti treaba cum stii tu mai bine si asteapta-ti randul. Respectand toate regulile de mai sus vei reusi sa atragi atentia pozitiv si sa fi tu cea care in viitor va primi cele mai importante proiecte.

 

загрузка...