Sanatate

5 Metode de a evita sau ameliora depresia

depresie(1)

Depresia este una dintre cele mai raspandite probleme ale timpurilor noastre. Si nu vorbim despre depresia economica, desi probabil ca in ultima vreme, si aceasta este una dintre cauzele depresiei cronice la oameni de toate varstele. Mai mult, aceasta boala actioneaza ciclic, astfel incat, desi tratata, ea se poate intoarce dupa o vreme ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Important este de aceea sa ne mentinem un stil de viata cat mai activ alaturi de care, putem opta pentru cateva obiceiuri cat se poate de sanatoase si in acelasi timp antidepresive. In cele ce urmeaza, vom vorbi despre 5 astfel de obiceiuri, cele mai importante in combaterea sau tratamentul depresiei.

1. Evita alcoolul. Multi oameni care sufera de depresii cronice, se folosesc de alcool pentru a se trata. Alcoolul insa, elibereaza neurotransmitatori care te vor face sa te simti mai bine dar numai temporar, dupa un timp devenind depresiv. Mai mult, pe masura ce bei, vei dezvolta o toleranta si vei avea nevoie de cantitati mai mari ceea ce iarasi este un pas gresit. Cu atat mai grav este consumul de alcool in asociere cu medicatia antidepresiva, care ii poate creste in progresie geometrica efectele secundare.

2. Fii activa. Exercitiile fizice sunt un factor pozitiv pentru o sanatate mentala si nu numai. In general insa, aproape orice activitate te va ajuta sa iti revii din depresie, atata vreme cat te menti activa si refuzi pasivitatea. Potrivit estimarilor specialistilor, pe langa activitatile productive, exercitiile de minim 20 de minute zilnice te vor ajuta sa iti pastrezi sanatatea mentala.

3. Mananca sanatos. O dieta mediteraneeana este de obicei asociata cu un risc minim de depresie cronica. Acest tip de meniu eset cat se poate de simplu: atunci cand te duci la cumparaturi, umple cosul cu legume si fructe proaspete, cereale integrale, ulei de masline, fasole, peste si alune. In acelasi timp, incearca sa elimini pe cat posibil alimentele procesate si grase.

4. Fa-ti somnul. Nu e nicio surpriza ca somnul insuficient iti poate strica buna dispozitie. Depresia insa te poate priva la randul ei de cele mai bune ore de somn. Conexiunea intre aceste doua probleme este cu atat mai importanta cu cat oamenii care nu reusesc sa isi aloce orele de somn corespunzator sau sufera de insomnii, sunt predispusi depresiei intr-o masura mult mai mare decat cei care au un somn regulat si linistit. Asadar, daca ai probleme de somn, din orice cauza ar aparea ele, consulta-ti imediat medicul pentru a le remedia, daca nu altfel, cu ajutorul unei medicatii corespunzatoare.

5. Consuma mai multa vitamina D. Nivelul scazut de vitamina D din organism este asociat de multe ori cu depresia. Acest lucru se intampla mai ales iarna, cand zilele sunt mai scurte si orele insorite mai putine, soarele fiind principala sursa de vitamina D a organismului. Problema este cu atat mai grava cu cat aceasta vitamina este greu de obtinut in cantitati suficiente din mancare. De aceea, e bine sa consumi cat mai mult peste (somon, ton, sardine) dar si lapte imbunatatit cu vitamina D.