Andreea Pintiliciuc / Expert Culinar

Calcan pescaresc! Pestele, mereu indicat pentru un pranz sanatos

culinar
Pestele este un aliment foarte sanatos, iar cei mai multi nutritionisti recomanda cu toata increderea consumul de peste.
Este bogat in omega 3 si incarcat cu substante nuntritive si vitamine cum ar fi vitamina D, seleniu, proteine si un continut scazut de grasimi saturate. 
Consumul regulat de peste, poate imbunatati circulatia sangvina, poate ajuta la mentinerea sanatatii inimii si a vaselor de sange. Omega 3 continuta de peste lupta impotriva dereglarilor cardiac cum ar fi ritmul cardiac ridicat sau scazut si poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale.
In era modernismului tot mai multe persoane incearca sa se adapteze beneficiilor recomandate de tot felul de nutritionisti si foarte bine fac. Daca inainte foarte putine persoane agreau pestele, astazi numarul consumatorilor de peste a crescut simtitor.
Ce este calcanul si de unde provine el?
Calcanul este un peste turtit lateral, cu solzi rudimentary si placi osoase cu tuberculi conici, are ochii pe partea stanga a corpului. 
Carnea de calcan este foarte gustoasa si are un gust specific, gust pe care il vom tine minte cu siguranta.
Calcanul traieste in Marea Neagra, deci putem sa spunem ca poate face usor parte din produsele romanesti, din mancarurile traditionale.
Calcan pescaresc
Ingrediente:  
1 calcan
Legume pentru supa (morcov, cartofi, ceapa, patrunjel radacina, telina etc.)
Verdeata (marar si patrunjel tocat)
1 lingura otet
Sare si piper dupa gust
Zeama de lamaie

Mod de preparare:

Se fierb legumele cu sare, piper si otet
Se eviscereaza si curata calcanul si se decapiteaza (pentru a scapa de solzi calcanul trebuie oparit, daca il achizitionati din magazin, optati pt calcan proaspat si cereti sa il eviscereze)
Adaugam calcanul peste supa la fiert.
Dupa ce s-a fiert, scoatem calcanul pe o farfurie, presaram verdeata proaspat tocata si stropim cu zeama de la lamaie.
загрузка...