Diete

Cele mai frecvente greseli pe care le facem in curele de slabire

dieta1

Greselile pe care le facem in timpul dietelor ne pot influenta rezultatul dorit si chiar zadarnici eforturile depuse in curele de slabire. Din acest motiv trebuie sa stim care sunt greselile si sa le evitam.

 

Curele drastice de slabire

 

Faptul ca ne bazam pe cure drastice de slabire este o greseala pe care multi dintre noi o fac din dorinta de a da jos cat mai repede cat mai multe kilograme. Insa dietele drastice care presupun un numar mic de calorii pe zi, de regula aproximativ o mie, isi fac efectul pe termen scurt, fiind nesigure pe termen lung. Cand organismul va primi un pic mai multe calorii decat in timpul curei de slabire drastice, se va grabi sa le depuna si ne vom ingrasa la loc, prin asa-numitul efect yoyo.

 

Saritul peste micul dejun

 

A manca dimineata ca un rege este o vorba inteleapta din batrani pe care ar trebui sa o respectam atat in curele de slabire, cat si in timpul regimului alimentar obisnuit de mentinere. Daca micul dejun este unul copios, cu un aport proteic ridicat, atunci ne ferim de poftele alimentare de dupa-masa si seara, motiv pentru care nu vom simti nevoia sa ciugulim in a doua parte a zilei. Pe langa acest lucru, tot ceea ce mancam dimineata ardem in timpul zilei. Din acest motiv trebuie ca prima masa a zilei sa fie luata pana in ora 09.00 si sa fie cat se poate de bogata.

Dieta care te ajuta sa slabesti cat timp dormi

 

Gustarile din timpul zilei, prea multe sau prea putine

 

In cazul gustarilor, oamenii mananca ori prea mult, ori prea putin. Ca sa tii sub control ceea ce mananci intre mese trebuie, in unele cazuri, chiar sa iti notezi. Este usor sa treci pe langa biroul unui coleg de serviciu si sa gusti o prajitura si sa ti se iveasca si ocazia sa mananci un covrig in aceeasi zi. Asadar, chiar daca pare absurd, noteaza-ti fiecare gustare. Pe de alta parte, unele persoane fac greseala de a nu avea gustari si se limiteaza doar la mesele principale. In acest caz, mesele principale sunt cantitativ mai mari si au un aport caloric mai mare. Ideal este sa mancam putin si des. Daca la pranz mancati o supa usoara, este bine ca dupa trei-patru ore sa mancati un fruct si/sau un iaurt. Nu sariti peste gustari, dar incercati pe cat posibil sa fie calitativ sanatoase. Nu mancati biscuiti, covrigi sau produse de patiserie. Optati pentru iaurturi, fructe sau legume.

 

25 de diete stupide

Lipsa grasimilor

 

Cand ne angajam intr-o cura de slabire, multi dintre noi avem tendinta de a ne feri ca de dracu de grasimi. Dar corpul uman are nevoie si de grasimi pentru a functiona normal. Intr-un regim alimentar pentru slabit nu trebuie ca toate produsele sa fie degresate total. Totodata, odata ce vom trece din nou la produse alimentare cu continut normal (nu excesiv) de grasimi, riscam sa trecem prin aceeasi problema a efectului yoyo, caci un organism supus represiunii alimentare va face tot posibilul sa asimileze cat mai mult pentru a se pregati unor alte perioade de foame.

 

Nu bem suficienta apa

 

Organismul este format intr-o proportie covarsitoare de apa si pentru orice proces efectuat consuma apa. Doar creierul uman foloseste 20% din aportul zilnic de apa. Nu-i de mirare, asadar, ca unele dintre primele semne ale deshidratarii sunt durerile de cap! Asadar, beti apa! Daca nu va puteti cara cu voi cu sticla de doi litri de apa oriunde mergeti, incercat sa beti in fiecare zi cel putin opt pahare mari de apa.